Isnin, Oktober 11, 2010

8.10.2010

baru dapat buka Blog ni..huhu

8.10.2010..
ada apa dengan tarikh ini..?
erm seperti biasa saya soal saya jawab.hehe..
tarikh ini dimana saya takut bagai nak tercabut jantung..
kerna giliran saya diuji no.2 huhu..
hehe test JPJ..BHA..

Ok la... saya mau imbas kembali time 2..

ujian pertama Bukit...
masa 2 saya berdebar sangat sebab saya no.2 orang yang no.1 2 perempuan tapi dia cool saja.
dan ketika dipanggil untuk ujian bukit 2.. aduh dup dap dup dap...jantung saya
saya dapat yang sebelah kanan.
1st perempuan 2 yg duluan diuji... dan cantik roda 2 masuk dekat tengah2 petak kuning, dia pun angkat lah tangan dan tetiba kereta dia terundur ke belakang erm.. dia kandas dekat bukit..jadi En.JPJ 2 la yg bawa keta dia trun..

saya time 2 berdebar gila dan ketika En.Jpj 2 suruh naik saya pula terlajak kat depan nak tekan brek tapi tertekan minyak.. apalagi En Jpj 2 pun geleng kepala dan nasiblah saya diberi peluang kedua mulanya dia mau saya undur ja keta 2 tapi macamana kalau keta sudah didepan so dia suruh saya beratur tunggu kat belakang.. huuu..nasiblah syukurlah..

Tunggu punya tunggu akhirnya tiba giliran saya.. peluang kedua saya buat yang terbaik dan roda saya 75% dalam petak kuning itu dan aduh ketika nak turun hand brek tu keras macam besi berani... time 2 kuar juga airmata kenapa nda habis2 ada masalah ni.. En.Jpj 2 suruh turun saya pun dengan alternatif lain menumbuk hand brek tu barulah dapat diturunkan dan saya sedar keta saya terundur kat belakang nasiblah masih dalam petak kuning dan saya tekan minyak berabis dan brummm... keta meluncur dengan laju..huhu nasiblah lulus juga dekat bukit 2...

Ujian Kedua Parking..
huhu.. time ni saya mengingat step2... nasiblah ingat juga..
dan lulus juga..


ujian ketiga Penjuru..
ni yang paling saya takut ni...
sebab time latihan selalu saja tak bagus..
saya berdoa berabis.. nasibla.... saya dapat lakukan juga..
saya pun dipanggil turun oleh En.Jpj tu dan disuruh sain dekat borang biru 2..
saya sain dengan tangan macam pesakit parkinson.. huhu janji sain..

Time Lulus tu saya macam tak percaya saja...
saya tengok banyak kali kertas 2..
memang betul saya lulus...


Ujian Jalanraya pula...
erm harap2lah saya dapat En.Jpj yg baik.. dan syukurlah..
En.Jpj 2 sangat bagus siap tersenyum lagi..
semua debar dan takut menghilang begitu sahaja..
siap berborak lagi dalam keta..
dan keputusannya saya dapat 17/20..
syukurlah atas pagar pun atas pagar la.. janji lulus..hihi..

yeah saya dapat sudah lesen Memandu...
apa-apa pun mau berterima kasih atas doa family, kekasih..kawan2 tercinta kerana mendoakan tuk saya berjaya ..dan diatas keizinan Tuhan...^____^



Tiada ulasan: