Ahad, Ogos 22, 2010

alkisahnya..


bergambar dekat sawah padi nenek di Kg Dambai..Papar.
Ini saja gambar kenangan time kecik disimpan oleh aunty..



yang lain rosak...akibat ribut greg yang membawa hujan ribut ke Sabah pada 26 December 1996... Keningau pun kena... habis rumah kami ditenggelami oleh air banjir... sampai sekarang saya sedih sebab tak dapat tengok gambar time baby lagi..
gambar abang..mama.. daddy....datuk.. nenek di papar..
rasa macam mau menangis... tapi yang penting kami sekeluarga terselamat dari tragedi tersebut... sebab kami balik pergi Tamparuli 2 hari sebelum kejadian..

mama cakap selang 2 rumah .. ada mayat tersisip dekat bawah tangga rumah..
menakutkan.. time tu mama kasih bersih rumah.. lumpur tebal sangat paras lutut dia..

kami pun pindah ...tinggal di kampung.. dan tak berapa lama dari itu..
sedih mau ingat balik... perpisahan kedua ibubapa saya...

time tu saya terlalu kecik tuk memahami...semua tu..
mungkin sudah takdir...
kanak-kanak riang menjadi pendiam..
takut untuk bersendirian tapi selesa bersendirian...

erm.... sebak.. biarlah sampai sini saja ...
hati ini sakit bila flashback...kisah dulu..

kin tuk diluar sana saya seorang yang riang...
seorang yang tough..sukakan cabaran.
seorang yang serabai....

tapi sebenarnya seorang yang pendiam.........
lebih suka bersendirian...
mungkin kerna itu.....saya punya ramai kawan di luar sana..
tapi kawan yang boleh dianggap kawan sebenarnya boleh dibilang dengan jari...



Tiada ulasan: