Sabtu, Ogos 21, 2010

fikiran....

terasa asing ......

saya bukannya pandai berkawan....
saya bukannya jenis bermulut manis...

walaupun begitu .. saya takkan pernah mau mempergunakan kawan...
demi kepentingan diri....

saya seakan mahu pergi jauh..
biar saya dengan diri saya sahaja...

tiada yang kenal....

seringkali terfikir...
mungkin saya ini yang tiada modal untuk bercerita..
mungkin saya ini budak kampungan......
mungkin bosan dengan jenis orang yang macam saya....



mungkin dengan menjauhkan diri.. dengan memendam..sahaja..
itu yang terbaik..
Kerna:
saya seakan...
serik untuk mempercayai orang..
serik untuk berjanji dengan orang..
serik untuk berkongsi dengan orang..
serik untuk terlalu baik dengan orang..
kerna akhirnya... itu suma akan menjadi modal dan peluru..
memecahkan kantung tangisku....

benarlah masa gembira banyak yang akan mendampingi...

atau diri ini yang berfikir bukan-bukan...


biarlah rasa ini ku pendam sendirian..

kerna ku tahu diatas sana sentiasa mendengar luahan hati ini...



Tiada ulasan: