Selasa, Ogos 03, 2010

Masa

Masa itu sangat berharga...
masa lalu yang memberi kita kenangan manis dan pahit sukar untuk diri tuk dilupakan...
bila flashback...sangat rindu saat itu... walau kita punya harta bertimbun-timbun tapi tetap tak mampu membeli masa yang dah berlalu itu... masa yang memberi kita kenangan dan pengajaran yang tak mungkin kita lupakan sepanjang hayat kita ini...

1.dulu kat asrama tersangatlah nakal hingga pernah digantung asrama...
2.dipukul oleh ketua warden menggunakan selipar jepun kat punggung...
3.didenda buang sampah tengah malam-malam buta...
4. didenda mencabut rumput sundal 100batang...
5.didenda membaiki bangku kayu...
6.didenda menyiram bunga tengah malam-malam buta....
7. memanjat pagar ... kerana pagar dah dikunci tepat 12.00pm terlewat keluar pergi sekolah sidang petang.
8.kerna bising kat bilik tidur...10 orang didenda belajar dekat ampaian baju.
9.kerna bising di bilik belajar didenda menyapu tengah malam-malam buta..
10. kerna malas nak pergi sekolah bertsembunyi dalam locker time spotcek...

Namun kini, saya rindu dekat warden asrama yang mendenda saya itu Cikgu Nuraisyah...

saya langsung tak berdendam kerna saya tahu itu salah saya... Sori sangat2 cikgu .. kerna saya tersangat nakal dulu... . Sekarang Cikgu Aisyah pindah kat labuan sudah.... . Nasiblah saya tak menjadi sampah masyarakat... masuk juga Universiti..UPM sama cikgu Aisyah stdy dulu... .

Bukan itu sahaja saya rindu kawan saya yang sama-sama didenda..
Erica~kini jadi Askar........ rindu dengan dia...... tak sangka pula pilih keja askar...hihi

sukar tuk kulupakan kenangan itu.............
tempat:Smk Keningau: Asrama aspuri semken..
tahun:2001-2007......................

Tiada ulasan: